Communicatie en teamspirit :de sleutel tot werkplezier 

“Hoe houd je werkplezier?”

Werkplezier gaat over dat je weet waarom je elke dag je bed uitkomt. Je weet wat je motiveert, wie je bent als je op je best bent. Je werkt met passie, met hart en ziel. De meeste mensen werken tegenwoordig niet alleen om de hypotheek te betalen, maar ook om zich te ontwikkelen, verbonden te voelen met anderen, en vorm te geven aan hun passie. Onderzoek laat zien dat werkplezier bijdraagt aan psychische en lichamelijke gezondheid. Opgebrande mensen nemen vaak mentaal en emotioneel afstand van hun werk. Ze kunnen het niet meer opbrengen om betrokkenheid te tonen bij hun werk. Ze voelen zich vaak leeggezogen door het werk, en doen er alles aan om niet nog meer energie aan hun werk te verliezen. Mensen kunnen het werk gaan ‘uitzitten’, tot het weekend is, tot ze weer met vakantie kunnen, of tot ze, eindelijk, met pensioen kunnen. Gelukkige werknemers zijn productiever, klantvriendelijker, loyaler aan de organisatie, maken minder ongelukken en fouten en zijn minder snel ziek.  Met bezieling aan het werk maakt je vitaler en het voorkomt een burn-out. Maar hoe creëer je meer werkplezier?

Werkplezier bereik je alleen samen

Wat kun je als werknemer, professional of manager doen om het werkplezier te verhogen. Als je afwacht tot er meer werkplezier komt, dan kun je soms wachten tot je een ons weegt. Met elkaar ben je verantwoordelijk voor meer werkplezier. De manier van communiceren is een belangrijk onderdeel.

Inzicht in de eigen beleving en begrip voor de beleving van de ander schept niet alleen een diepere band maar maakt het mogelijk om steeds meer een win-win situatie te creëren en zorgt voor meer werkplezier.

Onderwerpen voor keynotes & Incompany sessies:

Thema: Teambuilding

Samen verbeteren

Sinds jaar en dag neemt de druk op organisaties toe om meer resultaat te bereiken vaak met minder middelen. De vraag is, zijn we in deze hectiek nog wel een team of gewoon een groep? Wat zijn de geheimen van succesvolle teams?

Enkele vragen die Hélène kan beantwoorden:

❑ Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen een groep en een team?

❑ Wat kunnen we leren van oude rituelen en het dierenrijk?

❑ Hoe zorg je voor een boost in jou team?

❑ Hoe maak je meer verbinding en creëer je meer werkplezier?

Thema: Communicatie

De kracht van communicatie

Communicatie is van grote invloed op het werkplezier. Hoe maak je in teams en op de werkvloer gedrag bespreekbaar en wat is de impact van jouw feedback? Wanneer men onveiligheid ervaart, dan stoppen we met onszelf te uiten. Aanspreken en bespreken is essentieel.

Enkele vragen die Hélène kan beantwoorden:

❑ Hoe voorkom je allergie met jouw communicatiestijl?

❑ Wat is het grootste obstakel bij het geven en ontvangen van feedback?

❑ Hoe vergroot je de impact van jouw boodschap?

❑ Wat maakt vergaderen zinloos?

Waarom Hélène?

Hélène maakt altijd de koppeling met de behoefte binnen uw organisatie. Zij combineert sociale- en positieve psychologie, neurowetenschap, NLP met oude wijsheidstradities.

Hélène stimuleert je om anders te kijken, denken en doen en zij maakt je bewust van je impact. Haar boodschap heeft alles: hoge energielevering, verrassende presentatie met beeldende metaforen, interactie met het publiek, video’s en bewezen praktische inzichten.  Aan het einde van de inspiratiesessie  hebben de deelnemers een aantal concrete tools in handen, ze hebben gelachen, hun geheugen is opgefrist en ze hebben een nieuw inzicht.

Hélène heeft o.a. gewerkt voor:

Meer informatie om Hélène in te huren als spreker werkplezier?

Bel: 0180-820814

mail@heleneoosterhuis.nl

Contactformulier